15 November 2011

Aku Kan Ada ~part 15=~Isi Hati~



Aku Kan Ada ~Isi Hati~

pakaianku pada pagi itu serba hitam,dari hujung rambut hingga hujung kaki. baju tshirt hitam dikenakan dengan jaket hitam dengan berbutang putih serta dipadankan dengan jeans hitam bertali pingang hitam berjalur merah serta kasut hitam. rambutku ku biarkn leper dan bukan terpacak seperti kebiasaannya.

"ceria nampak?muka ada senyum tapi.."muizz berhenti berkata sambil matanya menatap aku dari atas ke bawah.
"kenapa?"tanyaku pelik sambil memakai sarung tangan hitam
"fesyen yang kau pakai ni tak kene dengan mood kau la"kata muiz lalu membuka pintu kereta
"mood aku ceria,tapi jiwa aku ni gelap,kosong"kataku
"bukan kau dah ade pakwe ke?ape yang kosongnye lagi"
aku terdiam.
"aik, dah muram pulak?tadi ceria je"
"kau la, spoil betul la, aku tengah happy tadi. cinta lama aku dah kembali kat hati ni"
"siapa?"tanya muizz
aku hanya berdiam diri sambil mengenakan cermin mata hitam. kereta muizz bergerak keluar menuju ke kolej.

Asyikin melihat jam tanganya. hampir sepuluh minit tunangnya lewat. asyikin mencebek bibirnya apabila melihat sebuah kereta jenis Mazda 3 sport menghampirinya.

"kenapa lambat?"tanya asyikin ketika memakai tali pingang keledar.
"biasalah jalan sesak"jawab malik
"hmm lunch nanti kita nak makan kat mana?"soal asyikin
"i'm not sure sayang,maybe kita tak dapat lunch sama-sama kot"jawab malik
"why?"
"I ada meeting dengan client nanti pada pukul 11,maybe akan lunch dengan client sekali"kata malik

"hi baby,gud morning"kata ikram sejurus panggilannya dijawab azmeer
"morning."jawab azmeer
"sorry semalam saya bussy,tak dapat nak call awak"kata ikram
"what ever, saya ada kelas.bye"kata azmeer lalu memutuskan panggilan.
 muizz tidak bertanyakan apa-apa kepada azmeer. azmeer begitu serius tiba-tiba selesai menjawab panggilan yang diterimanya tadi.
"muizz aku nak pinjam kereta kau malam ni boleh?"tanya azmeer
"kau nak pergi mana?"tanya muizz pula
"boleh ke tak?"tanya azmeer dalam nada agak tinggi dari tadi
"ye,boleh"kata muizz

ikram menekan-nekan papan kekunci pada telefon bimbitnya.

"hello"sapa ikram
"hello"jawab Malik sambil mengerling ke arah Asyikin
"gud morning,dah breakfast?"tanya ikram ceria
"nope, can i call u back. i tengah drive ni,nanti sampai i call u k"kata malik lalu memutuskan panggilan
"sapa tu?"tanya asyikin
"johan, officemate saya tanya pasal report projek kat Lembah Klang"jawab malik serius

Ikram duduk di kerusi. komputer di hadapannya di hidupkan. entah mengapa hatinya kini seakan tertawan pada malik. lelaki yang selama ini dikenali dan diminatinya di laman sosial facebook. walaupun ramai yang meminati Ikram dan Ikram tidak membalas atau berpura-pura membalas perasaan mereka. tapi kini hati ikram sudah tertambat oleh malik. ikram tersenyum bersendirian bila mengenangkan kembali saat bibirnya bergesel dan bertaut pada bibir malik yang lembut dan hangat.

"dah agak dah! tak pela,saya dah siapkan part awak"cakap nur syaqila
"awak,saya mintak maaf sangat-sangat k,saya bukan.."
"dah, benda dah jadi kan,sekarang segalanya ok la"pintas nur syaqila

aku melihat nur syaqila berjalan menjauhiku.aku begitu bersalah pada nur syaqila,aku sudah berjanji kepadanya untuk menyiapkan tugasan ini. malah aku juga sudah pergi berjumpa dan berbincang denganya mengenai tugasan ini. aku pasti nur syaqila pasti kecewa denganku.

"hi azmeer"tegur Shidah
"hi shidah"balas ku kembali
"tak ada kelas ke?"tanya shidah
"tak,eh ada nak pergilah ni"kataku
"oo kelas awak kat ne?level berapa?"tanya shidah lagi
"level 7,kenapa? awak takde kelas ke?"tanyaku sambil melihat shidah tersenyum kepadaku.
"tak de,ermm nak tanya,malam tadi kenapa awak tak join kami dinner kat KFC?"tanya shidah
"oo saya tak dapat join.maaf, saya sibuk buat assigment dengan qila"jawabku
"dating la tu"kata shidah
"ada-ada jela awak ni"kataku lalu bergerak ke lift sambil di ikuti shidah

hasnidah bersembunyi dibalik pintu kecemasan bila ternampak azmeer dan shidah berjalan berdua menju ke lift. hasnidah menjeling melihat kemesraan mereka.
hasnidah turun ke tingkat bawah melalui tangga kecemasan. sebaik tiba di tingkat bawah,pintu kecemasan ditolak hasnidah. hasnidah sempat melemparkn sebutir senyuman kepada muiiz yang ketika itu sedang duduk di sebuah bangku bersama dengan temannya.

"hasnidah tunggu!"jerit muizz lalu bangkit dari bangku
"As ada kelas la bang"kata hasnidah
"oh,yeke?ermm nanti kita jumpa kat kafeteria nak?lunch sama-sama k"perlawa muizz
"kita berdua je ke?"tanya hasnidah
"ermm yela,tapi mungkin azmeer akan join sekali nanti"kata muizz
"oh hmm tak gangu ke?"
"tak lah,jom la,abang tunggu kat bangku tu"tunjuk muizz ke arah bangku kosong di depan pejabat Marketing
"ok"jawab hasnidah

'b, r we ok?'sms dari ikram
'y u asking?'balasku
'u mcm x suke je i kol pg td'
'x, i ok,cuma xde mood je'
'sbb i ke?'
'myb'
'sowy sbb x jwb kol u smlm'
'wat ever'
'b,im sowy,bz ikut bos i jmpa client smlm.u phm kn keje i mcm ne'
'ok'
'gtg,text u later bos bg keje ni.bye.muaahh.luv u'
'u 2'

aku menatap kembali skrin latopku. kelas pada hari itu bermula seperti biasa,dan seperti biasa juga aku tidak pernah fokus terhadapa apa yang di ajar oleh pensyarah semasa di dalam kelas kerana aku lebih fokus untuk berbual atau melayari internet.

'hi,awal bangun'tegur seseorang di YM yang mengunakan nick 'player87'
'awk sape?'balasku
'mlm td kan br chat'
'chat kt ne?'
'pr'
'nick ape?'
'adik, ni abg la'
'abg mane?'aku pelik
'abg yusri'
'yeke,ok hehe abg kat ne?'tanyaku gembira
'kt opis ni'balas yusri
'abg keje ape?'tanyaku
'keje biasa je,adik kt ne?'
'kt kolej.ermm abg ade cam x?nk tgk abg,lame dah tak jmp..rindu'
'xdela,abg kt opis ni.nnt kita jmpa.adik tgkla abg puas2 k,tp abg dh tua dh huhu x ncem mcm adik'
'ala,abg tu lg tua lg ncem le,huhu nk jmpa kat ne?'
'ptg ni lps keje,adk duk mane skrg?'
'KL'
'area mane?'
'Bangsar'
'kt jmp kt bukit bintang dlm kul 7 leh?'

~bersambung~

1 comment: