21 October 2011

Aku Kan Ada ~part 14=~Dia Kembali~



Dari jauh ku lihat muizzudin sudah berdiri di hadapan pintu pagar rumah. dengan memakai topi,berseluar pendek dan berbaju tshirt hitam muizzudin mendongak ke arah kereta yang ku pandu.aku memberhentikan kereta disebelah muizzudin. enjin kereta tidak ku matikan, aku keluar dari kereta. muka muizzudin kelihatan berbeza. tidak ceria,seperti benggang.

"kau nak pergi mana?"tanyaku
"keluar"jawab muizz sepatah
"keluar mana?"tanyaku lagi

muizzudin tidak menjawab lalu masuk ke dalam kereta. pintu kereta di tutupnya. kereta muizzudin menyusur laju ke jalan besar. aku mendail nombor ikram sambil kakiku melangkah masuk kedalam rumah.

"kenapa?ada yang tak kena?"tanya malik yang hairan apabila ikram berhenti dari menciumnya
"no my phone, its vibrating .."kata ikram lalu menyeluk poket seluarnya
"oh, how important it can be?"kata malik lalu menarik leher ikram

'ini adalah peti simpanan bagi nombor 01..' arghh masuk ini sudah 5 kali aku menelefon ikram.mengapa dia tidak menjawab panggilanku.aku melemparkan telefon bimbitku di sofa.

aku begerak dapur rumah. air tin 100+ ku ambil dari peti sejuk. aku berlalu ke bilikku.tuala mandi ku capai.tin air tersbut ku letak kan di atas meja. air pancuran membasahi badanku.dingin dan menyegarkan. aku menjeling ke arah cermin.dadaku yang bidang itu ku usap. tanda-tanda merah kelihatan pudar di sekitar dadaku. ini semua angkara ikram.aku memejamkan mata.bibirku ketap.

“tak payah nak basuhla,muka adik ni dah handsome dah”kata yusri lalu menghampiriku
“erm abang..abang lagi handsome”balasku tersekat-sekat
“sesuailah kita ni kan”kata yusri lalu memelukku dari belakang

aku membuka mata.wajahku ku tatap lama di dalam cermin.makin lama makin dalam. kenanganku di dalam tandas waktu aku bersama yusri memang indah.yusrilah orang pertama yang mengajar aku definisi cinta. definisi cinta songsang. kini segalannya hilang,yusri tiada disisiku lagi.disini.didalam bilik air ini.menemaniku mandi.perkara tersebut belum sempat lagi ku lakukan bersamanya. mandi bersama berdua di dalam bilik air.

"mana azmir?"tanya shida ketika melihat muiz berjalan menghampirinya
"dia ada hal,dia tak dapat datang"jawab muiz
"ermm tak pela,saya paham,dia sibuk."kata shida hampa
"ye dia sibuk buat assigment dengan qila"balas muiz lalu bersandar bersebelahan shida di dinding kedai KFC
"biasala"sinis shida sambil mencebik bibirnya
"kenapa?"tanya muiz
"orang handsome macam azmir tu,ramai je yang nak. qila tu kan cantik,mesti azmir pun sukakannya"kata shida lalu berjalan masuk ke dalam ke restoran makanan segera KFC

aku membawa air tin tadi ke sebelah laptopku yang berada di atas meja.skrin laptopku terpampang laman web sosial gay. setelah ku mendaftar masuk,aku biarkan beberapa minit. kotak ku ambil dan sebatang rokok ku keluarkan. ketika aku membakar hujung putung rokok,aku mengerling ke arah skrin laptopku. ada 12 pesanan peribadi.

'BUZZ'

aku tersentak apabila terdengar bunyi itu dari YM.

soulmate86: hi wak,wat pe tu?
salvageder0908(aku/azmir): hi,duk umah je.xde wat ape pun
soulmate69: umah kat ne?
salvageder0908(aku/azmir): awk sape?
soulmate86: sy dpt id awk kat ------ -----
salvager0908(aku/azmir): ok.umur?stdy ke dh keje?
soulmate86: 25.keje dah.awk?
soulmate86: kat ne?
soulamte86: jom jmpa nak?
salvager0908(aku/azmir): stdy.mlm ni x free la

hampir 15 minit azmir berbual dengan lelaki yang baru dikenalinya di Yahoo Massenger. azmir leka,azmir tidak sedar akan masa yang berlalu. azmir seharusnya menyiapkan tugasan yang harus dilakukannya. nur syaqila telah membantunya. namun azmir begitu leka.

"muizz tak ambil black paper ke?"tanya shida ketika melihat muizz meletakkan prinir plastik kecil berisi sos cili ke atas meja
"nak ke?jap saya g ambil"kata muizz lalu berlalu pergi

shidah memerhatikan muizz.shidah ingat lagi,sejak minggu lepas azmir sudah berjanji untuk keluar bersama dengannya.

"muizz tu kawan baik saya,dia selalu temankan saya. jadi tak salah kalau dia ikut sekali kan"kataku
"tapi saya lagi selesa kalau kita keluar berdua sahaja"cakap shidah sambil menyisir rambutnya
"nanti kalau budak-budak lain nampak nanti,dorang kata apa pula"kataku sambil dahiku berkerut risau
"biarlah dorang nak kata apa.kalau dorang kata kita kapel pun,tak de masalah kan"kata shidah tersenyum nakal
"hehe awak ni ke situ pula"aku ketawa kecil
"mungkin awak dah ada kapel lain kot,sebab itu tak nak keluar berdua dengan saya"
"eh awak ni ke situ pula"

"ini dia,,cukup?"pertanyaan muizz mematikan lamunan shidah.
shidah tersenyum sambil mengangukan kepalanya tanda cukup kepada muizz bagi menjawab pertanyaan muizz tadi.

bunyi melodi seakan siren berkumandang dari pembesar suara laptopku. aku menutup laman YM dan klik pada laman sosial gay. terdapat satu pesanan di dalam peti simpananku di laman tersebut.

'hi..makin comel la' isi kandungan pesanan tersebut
'thanx,awak sape?'balasku seminit kemudian
'tak kenal dh ke?'pesanan tersebut masuk 2 minit kemudian
'tak'balasku
'azmeer x igt kat abg lagi ke?'aku pelik membaca pesanan tersebut
'awak sebenarnye sape?mcm ne tau nama sy?dan sy bukan adik awk la'
'meer ni abg la, i miss u so much baby.'
'seyes awk sape?kalo awak x gtau sape awk,sy akn block awk'
'sampai ati nak block abg,mir tau x abg lame dh rindukn mir sejak azmeer keluar dr sek. asrama lg'
'asrama?hmm xknla ni abg yusri'
'yup. ini abg yusri la. bgusla kalau mir igt kt abg lg'

aku tersandar di sofa. mata aku masih meneliti ayat di dalam pesanan tersebut. sukar untuk ku percayai. namun segalanya kini benar. dia kembali ke dalam hidupku. Yusri.kau kembali dalam hidupku ini.

~bersambung~

No comments:

Post a Comment