17 March 2011

Cashier ~part 8~

bas akhirnya bergerak perlahan. agak panas dan rimas ku rasakan berhmipit-himpit di dalam bas. walaupun bas ini ada penghawa dingin,namun suasana hangat tetap ku rasa dalam ke adaan sesak seperti ikan sardin.
sesekali redzwan memelukku ketika bas mengambil selekoh atau berhenti menurunkan penumpang.
tiba-tiba bibir redzwan melekat di pipiku ketika bas berhenti mengejut di lampu isyarat.

"sorry tercium lak hehe" kata redzwan sambil tersengeh
"batal air sembahyang aku taw haha"gurau aku

bas bergerak mula bergerak laju. sesekali badan redzwan bergesel ke badanku.
ketika bas mengambil selekoh,sekali lagi badan redzwan menghempap badanku.
tangan ku dapat merasakan objek keras dalam seluar redzwan yang bertindih ke tangaku.
dadaku berdebar terkejut.dalam tempoh itu juga ku dapat rasakan objek tersebut mengembang dan berdenyut
berkali-kali.aku menatap muka redzwan tajam.redzwan pula berdiam diri seolah-olah tiada apa yang pelik berlaku.

seluar dan bajuku di sidai di ampaian baju di dalam bilikku. dengan hanya berboxer longgar aku berjalan ke dapur sambil membawa sebungkus mee segera.
air yang hangat mendidih ku curahkan ke dalam mangkuk yang berisi mee segera. aku memetik suis kipas dan kemudian duduk di ruang tamu berhadapan dengan tv.
garfu yang dilingkari mee segera itu ku tiup perlahan-lahan bagi menyejukan mee segera itu. aku tersentak seketika apabila pintu rumah terbuka.

"baru balik ke bang?"tanya ku bila melihat khuzaimie masuk ke dalam rumah sambil membuka butang bajunyua.
"kau balik tadi naik apa?"tanya khuzaimie
"naik bas la"kataku
"aku suruh kau tunggu aku kan,kita balik sama-sama kan. kenapa kau boleh naik bas pula?"nada khuzaimie seolah-olah tidak puas hati
"saya lupa lah bang"kataku
"esok keje jan naik dengan abang"
"ye"
"balik keje pun naik dengan abang sekali"
"ye"jawab ku sepatah

khuzaimie kemudianya berjalan masuk ke dalam biliknya. aku betul-betul terlupa tadi untuk pulang bersama-sama dengan khuzaimie.

malam itu aku pergi ke cyber cafe untuk online.sudah lama aku tidak online untuk menyemak dan memperbaharui status ku di facebook.
hampir sejam masa ku dihabiskan di cyber cafe. akhirnya telefon bimbitku berdering. panggilan dari yati.

"hi awak buat apa tu?"suara manis yati menyapa ku di hujung talian
"hi,erm online je"kataku
"awak dah makan?"tanya yati
"dah,awak buat apa lak?dah makan ke?"soalku
"dah tadi.saya baru je habis kerja."kata yati yang bekerja di waktu malam.
"awak free tak?jom jumpa"ajak aku
"boleh,nak jumpa kat mana?"tanya yati
"ikut awak la"

aku pulang ke rumah. dalam fikiranku memikirkan kmbli tantang perlawaanku untuk berjumpa dengan yati.
bagaimana aku ingin berjumpa dngan dia pada lewat malam ini. aku tidak mempunyai pengangkutan untuk ke tmpat yati.

"abang buat apa?"tanyaku ke tika melihat khuzaimie sedang baring di sofa sambil meononton tv
"tengok tv la"katanya
"tak keluar ke?"tanyaku lalu duduk di hujung sofa tempat dia berbaring
"malas,esok nak bangun pagi nak pergi kerja"katanya lalu duduk
"ermm abang,boleh mintak tolong tak?"pinta ku sambil membuat muka seposen.
"tolong apa?"tanya khuzaimie sambil mngankat keningnya
"boleh pinjam kereta tak?saya nak keluar kejap"kataku
"keluar mana?"
"nak jumpa kawan"
"pukul berapa kau nak balik?"
"tak lama,jumpa sekejap je"
khuzaimie terdiam seketika.aku mula berpeluh dingin

akhirnya khuzaimie berdiri dan berjalan masuk ke dalam biliknya dan keluar bersama kunci kereta di tangannya.

"nah, balik cepat.esok kau nak kerja.nanti tak bangun lak nanti"kata khuzaimie lalu menghulurkan kunci kereta ke arahku
"baik bang.terima kasih ye"kataku lalu mengambil kunci kereta.

kereta proton iswara putih milik khuzaimie ku pandu perlahan. aku tidak sabar untuk berjumpa dengan yati.
aku memberhentikan kereta di busstop. kelibat yati muncul dari kegelapan malam di belakang busstop. kemudian masuk ke dalam kereta.

"saya hantar awak balik rumah ye"kataku
"ok"jawab yati sambil mengukirkan senyumn manis
"tapi sebelum tu,kita pergi minum dulu boleh?"tanyaku
"ikut awak lah. saya ok je"kata yati

malam itu aku habiskan bersama yati. begitu seronok sekali. pelbagai cerita di kongsi. dalam waktu itu juga aku dapat mengenalinya dengan lebih rapat lagi.
tepat jam 2 pagi aku menghantar yati pulang ke rumah.

"terima kasih wak sebab belanja saya minum tadi"kata yati sambil membuka tali pingang keledar
"terima kasih gak sebab sudi temankan saya"kataku
"awak baik dengan saya."kata yati
"awak pun baik dengan saya"kataku
"dah lewat ni,saya naik atas dulu ye"kata yati.
"baik,ermm awak"
"ye nape?"tanya yati pelik
"terima kasih ye"kataku sambil memegang tangan yati.
"awak.."
"awak nampak cantik malam ni"kataku yang mula mengatal
"ada-ada jela awak ni"kata yati yang mula malu
"serius,saya suka cara awak.seronok dapat mengenali awak"kataku sambil meramas-ramas tangan yati
"awak pun baik dengan saya"kata yati
aku tersenyum sambil memandang yati.yati juga tersenyum malu melihatku.

"awak saya nak balik rumah ni"kata yati
"ok"lalu tangan yati ku kuncup
yati tertunduk malu. pipi yati ku cium. yati membalas dngan mencium pipiku. kemudian dengan segera yati keluar dari kereta.
aku seronok bila yati mncium pipiku. aku melambai-lambai ke arah yati dan lalu memandu kereta pulang ke rumah.

pintu rumah ku kunci. sepi betul ketika ku masuk ke dalam rumah. tiada orang. sunyi. ketika aku ingin melangkah ke dalam bilik. khuzaimie keluar dari biliknya. khuzaimie hanya berboxer ketat,dan rambutnya agak kusut seperti orang baru bangun tidur. aku agak terkejut melihat bonjolan besar membengkok ke kiri di boxernya. memang padanlah dengan bentuk badan khuzaimie, saiz zakarnya begitu besar berbanding dariku.

"ini bang kunci kereta, terima kasih"kataku sambil menghulurkan kunci keretanya
"oh ok"kata khuzaimie sambil mengaru-garu badannya
"abang belum tidur lagi ke?"
"dah tidur,tapi terjaga, nak minum air"katanya lalu meraba zakarnya
"erm k la,jan masuk tidur dulu k"kataku lalu berjalan masuk ke dalam bilikku

~bersambung~

No comments:

Post a Comment