19 February 2011

Cashier ~part 5~

Aku dapat rasakan yati juga meminatiku seperti mana aku meminatinya. Tapi aku segan untuk meluahkan perasaanku kepadanya. Aku takut aku ini hanya bertepuk sebelah tangan. Aku pergi ke pejabat encik farihin untuk memulakan kerja. Setibanya dipejabat farihin. Aku mengetuk pintu berkali-kali.

“masuk”arah farihin.
“encik, saya masuk kerja pukul 4petang”kataku sambil memerhatikan farihin memakai baju kemejanya.
“ok awak tunggu kejap”katanya sambil membutangkan baju.
Farihin tersenyum memandangku sambil tangannya membutangkan baju kemeja.
“kenapa encik buka baju tadi?”tanyaku
“aku tukar baju. Dah banyak kali aku cakap,tak payah panggil aku encik”kata farihin
“baik bang”jawabku
“aku harap malam ni semuanya ok. Aku tak nak short walaupun satu sen pun. Paham?!”
“ye bang”jawabku sambil menundukkan kepala.

Aku tekun bekerja bagi memastikan tiada langsung kesalahan atau kesilapan terjadi. Dalam sibuk-sibuk aku bekerja. Aku sempat menjenguk ke kaunter zaki. Ramai juga orang beratur di kaunternya.Hari ini hari minggu memang ramailah yang datang membeli-belah di pasaraya ini. tiba-tiba perut ku memulas. Rasa ingin buang air besar. Ku cuba tahan namun tidak terdaya. Bila-bila masa sahaja boleh terkeluar segala isi perut ku ini.

“abang farihin, boleh mintak tolong tak?”aku memanggil farihin yang sedang berbual dengan seorang pengawal.
“mintak tolong apa?”tanya farihin ketika menghampiriku
“saya nak ke toilet ni.tak tahan sangat ni”kataku sambil dahiku berkerut.
“yela,pergilah cepat. Bak sini ‘password’ kau?”
“tak perlu saya tak ‘long out’ lagi”kataku
“dah pergi cepat!”arah farihin lalu segera melayan pelangan

Aku berjalan laju ke tandas berhampiran. Nasib baik ada bilik tandas yang kosong. Aku segera menangalkan seluar dan..aku mneghela nafas lega. Segalanya selamat. Aku sempat memeriksa telefon bimbitku. Ada Pesanan Ringkas(SMS) dari kawan kolej ku yang mengajak aku keluar makan dan lepak pada malam ini. aku bersetuju.aku tidak kisah untuk tidur lewat kerana esoknya aku cuti.

“lamanya kau pergi.berak batu ke?”tanya farihin apabila aku berdiri dibelakangnya
“hehe sakit perut bang. Segala isi keluar tu yang ambil masa tu hehehe”aku ketawa.
Farihin hanya mengelengkan kepala sambil tersenyum lalu berundur.

Aku menyambung tugasku sebagai juruwang pada malam itu. Sepuluh minit lagi pasaraya ini akan ditutup. Farihin meletakkan papan penyata “counter close” dihujung kaunterku.

“susun duit cepat lepas tu bawak masuk pejabat aku”arah farihin.
“baik”balasku sambil tangan ku pantas menyusun wang kertas rm50,rm100 dan beberapa bil kredit kad.

Aku melangkah laju ke dalam bilik pejabat farihin. Kelihatan farihin sedang menungguku sambil menikmati secawan kopi panas yang dibelinya dari mesin layan diri.

“kira duit”arah farihin sambil membelek telefon bimbitnya.
Hampir 5 minit untuk aku mengira segala duit yang ada.
“bagi aku duit ‘sales’ rm 4752.75”pinta farihin
Aku mengira wang tersebut dan memberi jumlah wang yang diminta farihin.
“kau duduk mana?”aku terkejut mendengar pertanyaan farihin
“duduk dengan abang Khuzaimie.abang kenal ke?”tanyaku
“abang emy?”Farihin sedikit terkejut
Aku mengangukkan kepala.
“kira semua duit yang tinggal mesti kena ada rm550”suruh farihin ketika dia sedang melipat wang kertas ke dalam beg penyimpanan duit.
Aku tersentak.tanganku kaku.dadaku berdebar-debar. Aku mengira duit itu semula. Memang sah ada yang tak kena. Tak cukup rm 11.

“kenapa?”tanya farihin
“ermm tak cukup rm11 bang”kataku perlahan
“hah?macam mane boleh tak cukup ni.bak sini aku kira”pinta farihin
Farihin mengira pantas duit tersebut. aku tekun memerhatikan gaya pantas farihin mengira duit.
“rm11 lagi. so bayarlah”pinta farihin
Aku mengeluarkan dompetku.hanya tinggal rm 32 sahaja. Inilah duit perbelanjaanku yang harusku gunakan sehinggaku mendapat gaji.
“ada tak duit?”tanya farihin
“ermm”
“tak pe, hari ni guna duit aku,esok kau dapat gaji kau ganti balik! Ada paham?!”kata farihin sambil meletakkan wang rm10 dan rm1 ke dalam bekas duit. Aku tertunduk lega.sedikit malu pun ada.

Aku keluar dari pasaraya dan duduk bersandar di bustop. Aku termenung mengingatkan peristiwa tadi. bagaimana duitku boleh ‘short’ sehingga rm11. jumlah tertinggi ni. aku menantikan ketibaan bas. Mataku sedikit mengantuk. Tapi selepas ini aku akan mengikut teman-temanku melepak di sebuah restoran mamak. Sudah lama aku tidak melepak dengan mereka. Sejak bekerja aku begitu sibuk sekali.tiada masa untuk kehidupan sosialku. Akhirnya bas tiba. Aku tersenyum melangkah ke dalam bas ketika aku melihat redzwan sedang duduk di belakang bas.

“lambat balik?ni dah bas terakhir tau.kalau kau tak naik tadi,lepas ni dah takde bas lagi dah”kata redzwan sambil menghulurkan tiket bas kepadaku.
“duit ‘short’ tadi. sebab tu aku balik lambat”kataku
“‘short’ lagi ke?macam mana boleh ‘short’ ni?”tanya redzwan lalu duduk di sebelahku
“tak tau la. Rm11 lak tu.nasib baik ‘supervisor’ aku tu bayarkan dulu.kalau tak habislah”kataku
“rileks ar.dah jangan fikir-fikirkan lagi.”kata redzwan lalu mengusap lembut pehaku
“kau tolong kejutkan aku nanti ye bila dah sampai rumah aku”pintaku kepada redzwan lalu ku melelapkan mata.
“ok.kau tidurlah”Redzwan berterusan mengusap pehaku. Agak selesa juga ku rasakan. Dan sedikit syawat dengan perlakuan redzwan itu.

Redzwan merapatkan tangannya ke arah celah kelangkang ijan. ijan yang sedang keletihan itu tidur tidak sedarkan diri. Inilah masa yang sesuai untuk redzwan meraba bonjolan pada seluar ijan. Sudah lama dia pendamkan hasratnya untuk meraba kemaluan ijan. Redzwan masih teragak-agak untuk meraba. Memandangkan masih ramai orang di dalam bas tersebut membuatkan redzwan takut.

Ketika bas berhenti di lampu isyarat. Tangan redzwan sudah melekat di bonjolan seluar ijan. Redzwab mula mengusap-gusap bonjolan tersebut. agak lembut dan memandangkan ijan memakai boxer longgar makanya redzwan dapat merasa saiz bentuk zakar ijan. Redzwan memicit dengan penuh berhati-hati bonjolan tersebut. semakin lama semakin keras bonjolan itu. Namun redzwan segera mengalihkan tangannya dari terus berbuat begitu. tinggal 500 meter lagi tiba di apartment ijan.

“wei bangun wei”kejut redzwan
“hah?ermm ah dah sampai ke?”tanya ijan sambil mengosokkan matanya dan mengeliat
“dah”kata redzwan.

~bersambung~

1 comment:

  1. its getting hot... bila nak kuar part6 nih?? besh ni

    ReplyDelete